top of page

איך לריב נכון בזוגיות?

הנחת עבודה ראשונה – אנחנו מתאהבים ונכנסים לזוגיות משמעותית עם בן זוג שהתכונות וההתנהגויות שלו ילחצו על פצעי הילדות שלנו.


הנחת עבודה שניה – בזמן ריב בין בני זוג, פצעי הילדות האלה נפתחים, ולרוב בלי שנשים לב.


ועכשיו בואו נדבר על איך לריב נכון!


האפשרות של לצמוח מתוך ריב או משבר בזוגיות יושבת הרבה על היכולת להחזיק 2 נקודות מבט בזמן שהפצע שלנו פתוח וזועק. זה אתגר גדול כי כשהפצעים העמוקים שלנו נפתחים, אנחנו עוברים לmode הגנתי. מנגנוני ההגנה שלנו מופעלים ויכולים להראות כמו התרחקות, תוקפנות, התנשאות, אדישות, התנתקות ועוד. האוטומט הזה יוצר מצב כזה שדווקא כשבן הזוג שלנו במצוקה (פצע פתוח) וזקוק לנו יותר מכל, אנחנו לא מצליחים להיות שם עבורו (כי גם הפצע שלנו פתוח!).


מה שקורה בהרבה מערכות יחסים זה שזוגות פשוט מתרחקים, נותנים לזמן לעבור, מתישהו נרגעים והריב כאילו חולף. זה בסדר, אבל אם לא עושים עבודה עם מה שעלה, הזוגיות לא באמת מתפתחת ועולה לשלב הבא של קירבה וחיבור. להיפך, זה רק עניין של זמן עד שהריב ייפתח מחדש, והפעם חזק יותר, אלים יותר, כואב יותר.


כדי לצמוח ממצב של ריב, נדרש כי לפחות אחד מבני הזוג יניח לרגע בצד את נקודת המבט שלו, את הפצע הפתוח שלו, ויסכים להקשיב לעמדה של הצד השני. בגלל שמדובר פה בפצעי ילדות שנפתחים ומעורבים בסיטואציה, לרוב אין באמת אמת אחת. אין צודק או לא צודק. יש את מה שכל צד חווה, ואת הטריגרים שהפעילו אותו בעקבות ההתנהגות של האחר.


לכן, כל מה שיש לתת לצד השני זה תוקף! להקשיב ולתת מקום למה שהוא חווה, לתת הכרה למה שקרה לו, להכיר את הפצעים שלו ואת הדרך בה הוא חווה אתכם ואת העולם, להתעניין באיזה אופן הפגיעות שלו מופעלת ומול איזה תגובות והתנהגויות שלכם היא עולה.


בגלל שבתוך כל פצע יושב ילד, ההכרה והתוקף לגמרי מספיקים, ולרוב מאד מרגיעים גם אם אין פתרון קונקרטי. כשזה קורה, גם בן הזוג הופך פנוי להקשיב לצד שלנו, לתת לנו את התוקף וההכרה שאנחנו זקוקים לה.


כשבני זוג לוקחים את ההזדמנות שיש בריב כדי להכיר יותר ויותר לעומק את הצרכים, הפצעים והמנגנונים של בני הזוג שלהם – קורה קסם. הזוגיות כולה מתארגנת מחדש. רגישה יותר, קשובה יותר, מכווננת יותר, קרובה, חומלת ומיטיבה יותר.


זו אומנות! והיא לא פשוטה בכלל. יש ללמוד אותה, לתרגל אותה ויותר מכל להסכים לקחת בה חלק באומץ ובלב פתוח.


את האומנות הזו אנחנו מתרגלים מדי שבוע בחדר האימון הזוגי, ואני מזמין אתכם להגיע, למצוא את העומק הבא ולממש את פוטנציאל ההתפתחות העצום שכבר קיים במרחב הזוגי שלכם.


 

לפרטים נוספים ושאלות, דברו איתי 0526782342 באהבה, יובל

26 views

Recent Posts

See All
bottom of page